Tor 27/10: Tillverka dina egna  ekologiska kosmetikaprodukter

Välkommen till en workshop där vi tillsammans tillverkar ekologisk deodorant, torrschampo och bodyscrub som du kan ta med dig hem. Dessutom: Vad kan vi själva göra för att påverka producenter och butiker? Vilken makt har vi konsumenter när det gäller utbudet i våra affärer? Kvällen leds av Marie-Louise Berzén. Kl 18.30 – 20.30. Ta gärna med 2–3 små glasburkar med lock. Workshopen är på Cafe Campus, astrid lindgrens gata 2a i Norrtälje. Gratis för medlemmar i Naturskyddsföreningen, entré 100 kr om du inte är medlem. (Du kan bli medlem på plats för 24 kr i månaden.) I kafét kan man köpa ekologisk fika och ekologisk sallad. Begränsat deltagarantal. Anmälan till Kajsa Dufbäck, kajsadufback@gmail.com.