Mån 14/11: Film – This changes everything

Naomi Kleins film ”This changes everything” presenterar samhällen och människor i klimatförändringarnas frontlinjer världen runt, från Albertas oljesand till södra Indiens kust, Pekings förorenade luft och vidare. Filmen ger idéer till hur vi kan mota klimatkrisen och samtidigt bygga en bättre och mer rättvis värld. Bio Royal kl 18:30. Fri entré för alla! Ett samarbete mellan Naturskyddsföreningen, FN-föreningen och projektet Schysst sommar. Efter filmen arrangerar vi film-mingel i Galleri gillet. Slut ca 21.00. Åldersgräns 15 år. Boka din biljett genom Kajsa Nyberg, kajsa.nyberg@gmail.com, 076-329 00 01 eller ”Schysst sommar i Roslagen” på Facebook.