Kläppen

Det finns möjlighet att hyra Kläppenstugan!

Vill du vara i ytterskärgårdens vackra miljö bland klippor och skär? Som medlem i Naturskyddsföreningen kan du hyra stugan på ön Kläppen i Söderarms skärgård, längst ut i havsbandet.

Du tar dig ut med egen båt eller med taxibåt. Stugan som har 8 bäddar är enkelt men rejält utrustad med ex. gasspis och torrdass. Den saknar el och dricksvatten tar du med själv. Husdjur får ej tas med.

Hyran är 2000 kr för en vecka under högsäsong (2020: 22/6-16/8). Veckohyra högsäsong från 2020 måndag-söndag. Lågsäsong 1500 kr/v eller helghyra från 1000 kr (fråga om pris för övriga dagar). Vid bokning gäller först till kvarn. Ungdomsverksamhet och föreningsverksamhet prioriteras under lågsäsong.

Alla högsäsongsveckor för 2021 blev bokade, och det var väntelista på nästan alla veckor. För helger, veckor och dagar under lågsäsong finns ännu lediga datum.

För 2022: Bokning kan påbörjas tidigast januari 2022.

Här hittar du mer info om stugan och att hyra den.

För bokning eller frågor så mejla Sofia, som är Kläppenansvarig, på sofgro@hotmail.com

Du får gärna bidra till vår renovering av Kläppenstugan. Sätt in valfritt belopp på föreningens bg 280-4888 och ange Bidrag Kläppen.

Kläppen