Välbesökt seminarium om hyggesfritt skogsbruk

I måndags körde vi seminariet Hyggesfritt skogsbruk på Roslagens Sparbank i Norrtälje. Det kom 120 deltagare varav många skogsägare här i Roslagen, och fick lyssna till experter inom hyggesfritt skogsbruk. Man fick svar på frågor som gällde ekonomi, ekologi, definitioner, forskning och mycket annat. Seminariet var ett samarbete mellan Roslagens Naturskyddsförening, Norrtälje Naturvårdsstiftelse, Mellanskog skogsägarna, LRF Mälardalen och Studiefrämjandet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fullsatt i salongen.

Nästa steg i vårt projekt är ett fältbesök på ett hyggesfritt skogsbruk i Uppland lördag 29 okt kl 14-16. Vill man hänga på så finns ännu några platser kvar. Anmälan till lasse197@outlook.com

Länk till artikel i Norrtälje tidning 5/10-16 här.

Talare & moderatorer: Per Nyström, LRF, Therese Johannson, SLU, Peter Ask, Sveaskog, Sven Uhlås, Hyggesfritt skogsbruk, Per Bengtson, RNF, Ida Dahl, N Naturvårdsstiftelse, Tomas Lundmark, SLU

Talare: Per Nyström, LRF, Therese Johansson, SLU, Peter Ask, Sveaskog, Sven Uhlås, Hyggesfritt skogsbruk, Per Bengtson, moderator, Ida Dahl, moderator, Tomas Lundmark, SLU