Nu finns solkarta över Norrtälje

Roslagens Naturskyddsförening har länge jobbat för att kommunen ska ha en solkarta, där man kan se hur just ens eget tak lämpar sig för solpaneler. Nu har Leif Söderbäck på Energi- och Klimatrådgivningen tagit fram en sådan karta för vår kommun. Där kan du klicka på ditt hus och få se info och en kalkyl just för ditt tak där du kan se hur mycket el du kan spara på ett år. Leif berättar att solkartan kommer att utvecklas allt eftersom med exempelvis 3D-effekter.

Här är en länk till solkartan.

Roslagens Naturskyddsförening har anordnat 2 seminarier i Norrtälje om solceller och har en intressegrupp för alla som vill vara med och sprida solceller i kommunen (se info här).