Från 30 års jubileet på Kläppen

Roine, Hasse och Lennart som rustade stugan från början

Per Bengtson visar blommor

På vandring

Den 10 juni firade vi 30 års jubileum på Kläppen. Med fullsatt taxibåt samt en paddlare blev vi 25 personer som hade en underbart fin dag på ön i strålande solsken. Roine, som under många år var med och rustade stugan från det fallfärdiga ruckel RNF tog över 1988, berättade historien från den tiden och visade foton. Lennart och Hasse som också var med då fyllde i där det behövdes, och Lasse som är nutida ansvarig berättade lite om vårt nya avtal och hur situationen ser ut nu, och att vi nu även hoppas få ut ungdomar och föreningar hit också. Efter lunch och siesta, så tog vi en vandring bort till den strandade stenvalen på ön bredvid och vår biolog Per, som paddlat ut (6 tim t.o.r.), visade oss flera intressanta växter längs vägen, bl a orkidéer, den köttätande växten sileshår mm. Havsörn, bivråk var några av fåglarna vi såg. Nu hoppas vi att vi även får fira 40 års jubileum om tio år. Stugan är i princip fullbokad i sommar, men fina sensommar- och hösthelger finns lediga.
Se mer info under fliken Kläppen under Övrigt.