Lör 17/11: Barnklädesbytardag

Efter vårens succé med klädbyte för vuxna anordnar vi en Barnklädesbytardag den 17 november. Då byter vi barnkläder och leksaker med varandra utan några pengar inblandade. Det är gratis att delta. Kom och byt! Att byta kläder och prylar med varandra är både ekonomiskt och miljösmart. Vi minskar konsumtionen och ökar återanvändningen vilket tär mindre på jordens resurser. Barnklädesbytardagen anordnar vi tillsammans med Studiefrämjandet Norrtälje och Roslagens Naturskyddsförening.
Var och när?
Plats: Kommunhuset, Estunavägen 14 i Norrtälje. Gratis parkering.
Datum: Lördag den 17 november 2018, klockan 10.00-14.00.
Tid för inlämning: Fredag den 16 november klockan 15.00-18.00 och löpande under lördagen klockan 10.00-13.00.
Fika: Kaféet i kommunhuset har öppet under lördagen.Så här går det till Lämna in de kläder, barnskor och leksaker du vill byta på fredagen mellan 15.00 och 18.00 eller på lördagen mellan 10.00 och 13.00. -Max 20 artiklar per person får lämnas in. För varje artikel du lämnar in får du en biljett som du kan byta mot något annat. Du väljer själv vad du vill byta till. Byt till nya kläder, skor och leksaker på lördagen mellan 10.00 och 14.00.
-Kläderna ska vara hela och rena och i storlek 44-170cl.
– Vi tar inte emot underkläder och badkläder.
– Leksakerna ska vara CE-märkta.
– Inga pengar inblandade.
– Ta med egen påse.
– Kläder, skor och leksaker som inte byter ägare skänks till välgörande ändamål. Vill du vara med och hjälpa till? Klädbyte är en rolig aktivitet och vi behöver vara många funktionärer som hjälps åt under dagen. Vill du vara med och hjälpa till kan du höra av dig snarast möjligt till Kajsa Dufbäck på Naturskyddsföreningen, e-post: kajsadufback@gmail.com