Barnkläder bytte ägare i Kommunhuset

Lika laddade som elcyklarna (och elbilarna) utanför Kommunhuset i Norrtälje, var arrangörerna från Norrtälje Kommun och Naturskyddsföreningen, då det var dags för Barnkläderbytesdag.

Lördagen den 17 november var stora delar av Kommunhuset fullt av inlämnade barnkläder, skor och leksaker, som under några timmar skulle byta ägare. Intresset var stort och det strömmade in familjer som hade med sig kläder, skor eller leksaker att byta mot kuponger som genererade ett antal andra kläder med mera.

Det visade sig vara en riktig fullträff att arrangera bytesdagen i Kommunhuset. Det finns gott om möteslokaler att hålla till i och en restaurang som höll öppet dagen till ära, där de som ville kunde stilla hungern efter sitt klädbyte. De kläder, skor eller leksaker som blev över kommer att lämnas vidare till behövande via organisationer eller insamling.

Arrangerande Norrtälje Kommun och Roslagens Naturskyddsförening fick till ett fullödigt arrangemang som alla gånger kommer att återkomma minst en gång om året. Redan till våren, den 6 april, kommer en ny klädbytardag som riktar sig till både barn och vuxna.

Roslagens Naturskyddsförening