Slåtter på Marn

Det var en liten men tapper skara som genomförde vårens och sommarens sista programpunkt med Roslagens Naturskyddsförening. Det var Sean Dagerman som den 7 september ledda slåttern på Marn, ett område på Väddö, inte långt från Senneby trädgård.

Att slå med lie är ett drygt arbete och eftersom det var en liten skara som samlats för den här årliga, och viktiga, insatsen så blev det värkande ryggar och kommande träningsvärk när dagen var till ända.
Vi hoppas att det är fler som sluter upp när det är dags igen om ca ett år och också att det är många som hittar till programpunkterna i det kommande höst- och vinterprogrammet för Roslagens Naturskyddsförening.

Roslagens Naturskyddsförening

——————————————————————————————————————