Power Shift på Väddö

Under helgen 4-6 oktober samlades ett hundratal unga vuxna i åldrarna 15-30 år på Väddö Folkhögskola för att lyssna på föreläsare från olika organisationer och föreningar.Arrangerade gjorde föreningen PUSH Sverige och inriktningen var såklart klimat, ekosystem och miljö.
Roslagens Naturskyddsförening fanns på plats på lördagen och presenterade sig själva och verksamheten genom Maria Nyström och Veronika Areskoug. På söndagen var Christoffer Hallbäck representant vid den mycket lyckade och omtyckta skogsexkursionen som genomfördes i skogar i anslutning till Älmsta.
Deltagarna fick stifta bekantskap med kalkbarrskog och produktionsskog, och Amanda från Skydda Skogen lärde ut om Länsstyrelsens inventeringsmetoder för sådana typer av skogar.
En härligt inspirerande helg, var sammanfattningen från de flesta av deltagarna, och arrangemanget återkommer på någon annan plats i landet nästa år.
Roslagens Naturskyddsförening
——————————————————————————————————————-