Adventsvandring vid Erken

”Vi hade i alla fall tur med vädret” kunde ju ha varit en passande rubrik på den här artikeln. Vid årets adventsvandring vid Erken den 8 december, var det en liten men tapper skara som under van guidning med Christoffer Hallbäck fick se valda delar av naturreservatet.
Efter en stunds vandring tändes en värmande brasa och glöggen värmdes och kom väl till pass.
Önskemålen från de församlade var fler vandringar med Naturskyddsföreningen. Något att tänka på inför vårprogrammet som det filas på just nu.
Hur var det då med vädret? Under vandringen höll det sig runt nollan och strax över, och lagom till vandringen var slut kom ett stilla regn.
——————————————————————————————————————-
Foto: Christoffer Hallbäck