Månadsbrev 23/12-19

Hej!

Dan före dopparedagen kommer här ett första Månadsbrev, som styrelsen har som ambition att få ut varje månad hädanefter.
Det skulle gå att fylla ett sådant här brev med hur mycket som helst men den första upplagan blir lite koncentrerad på det som följer efter årsskiftet.
Det som har hänt i programväg under 2019 har för det mesta gått att läsa om på vår hemsida https://roslagen.naturskyddsforeningen.se/

och några har ju också fått tillgång via Facebook, och framför allt har vi synts i Norrtelje Tidning i större utsträckning än tidigare. Ibland i artikelform efter någon programaktivitet eller uppslaget som nyhet då vi lyft angelägna natur- och miljöfrågor – senast angående sänkningen av Smalsjön – som vi innerligt hoppas inte blir av.

Nu till det som brevet främst ska handla om – kommande aktiviteter efter årsskiftet. I höstprogrammet hittar du en mycket uppskattad programpunkt som går av stapeln den 19/1 Spåra rovdjur i Roslagen, och som sista programpunkt kommer en ny aktivitet – Fotoutställning utmed Färsnastigen den 1/2.
Övriga aktiviteter som inte ännu finns i något program är…
Föredrag om Vatten och ekosystem i Roslagen onsdagen den 12/2 i aulan Havet i Campusområdet – se bifogad inbjudan/affisch!
Föreställningen Domedagen i Åkersberga torsdagen den 12/3 – en trallvänlig feelbad-talkshow med naturskildraren Martin Emtenäs och musikerna Stefan Sundström och Birgitta Henriksson – se bifogad inbjudan/affisch!
Sist men inte minst…
Årsmöte med Naturskyddsföreningen Roslagen – onsdag den 18/3 kl 18.30 på Färsna gård – med efterföljande föredrag av naturfotografen Leif Gustavsson! Är du eller någon du känner, intresserad av en plats i styrelsen kan du kontakta valberedningen genom Birjer Johansson på telefon: 070 665 35 27.
Nu återstår bara att önska alla mottagare av det här Månadsbrevet en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!
Hälsningar,
ordförande Naturskyddsföreningen Roslagen