Månadsbrev från Naturskyddsföreningen Roslagen

Vi chansade lite i corona-tider och genomförde årsmötet/kretsstämman som planerat den 18 mars. Nåja, det blev inte riktigt som planerat då såväl mötesordförande Kristina Mattsson som föredragshållare Leif Gustavsson var tvungna att lämna återbud på grund av hälsoskäl.
Mötesordförande blev istället Katja Wiezell och skrev protokoll gjorde Per Bengtson. Det var inte många på plats men vi fick till en ny styrelse för 2020 och till ordförande för en tid av två år valdes Ola Nordstrand och i övrigt valdes Tyra Blum, Gabriel Liljenström, Christoffer Hallbäck, Sofia Gröhn, Victoria Hellström och Per Bengtson till ordinarie ledamöter och till styrelsesuppleant valdes Katja Wiezell. Revisorer och valberedning blev desamma som 2019. Efter årsmötesförhandlingar blev det ett nedkortat föredrag om Operation Rädda Bina som Per Bengtson höll i.
På grund av rådande omständigheter kan vi tyvärr inte genomföra verksamheten som det är tänkt. De aktiviteter som är utomhus med lite färre deltagare tänker vi genomföra som planerat men de med större deltagarantal måste vi tyvärr ställa in. Vi kommer att genomföra På jakt efter bombmurklan den 5 april och Besök i naturhuset i Brottby den 26 april, medan vi ställer in Klädbytardagen den 28 mars och Klimatmanifestationen den 24 april. Mer info kommer på hemsidan och genom utskick om hur det blir med aktiviteter framöver.
Blir det extra mycket sittande inomhus så kan vi rekommendera en fin film som finns på SVT Play. Den visar på behovet av biologisk mångfald för att naturen ska fungera och heter The Biggest Little Farm – klart sevärd!
Välkommen på de aktiviteter som vi så här långt kan genomföra!

ordförande Naturskyddsföreningen Roslagen