RNF Årsmöte 2020

Så här i coronatider var vi in i det längsta osäkra på om vi skulle genomföra vårt årsmöte med Naturskyddsföreningen Roslagen den 18 mars. Efter återbud från naturfotografen Leif Gustavsson var det ännu mindre risk att det skulle bli en stor samling deltagare så vi bestämde att genomföra mötet, eller kretsstämman som det heter om vi ska vara noggranna,
Årsmötesförhandlingarna genomfördes med bland annat en presentation av en fyllig verksamhetsberättelse och en ambitiös verksamhetsplan och en ny styrelse kunde se dagens ljus efter genomförda val. Till ordförande för ytterligare två år valdes Ola Nordstrand och till övriga ledamöter valdes Tyra Blum, Gabriel Liljenström, Christoffer Hallbäck, Sofia Gröhn, Victoria Hellström och Per Bengtson. Till suppleant valdes Katja Wiezell som också svingade klubban under årsmötet med stor bravur.

Per Bengtsson

Katja Wiezell

Då Leif Gustavsson inte kunde vara med som föredragshållare blev det ett nedkortat föredrag om Operation Rädda Bina med Per Bengtson, som bland annat gav tips på hur vi kan hjälpa våra vilda grannar att överleva och må bra genom att plantera växter som gynnar bin och andra insekter och göra om en del av gräsmattan till en blomstrande äng.