Månadsbrev RNF April

Hej! Det här månadsbrevet från din lokala krets Naturskyddsföreningen Roslagen ska försöka ge en klarare bild av vad vi kommer att försöka genomföra i aktiviteter med tanke på det speciella läge som råder med corona-pandemin.

April månads första aktivitet På jakt efter bombmurklan ställdes in på grund av risk för spridning av viruset som härjar, liksom den globala klimatmanifestationen som vi skulle ha genomfört om en vecka – fredagen den 24 april. Det kommer en manifestation på Stora torget den dagen men det är bara skor som kommer att finnas på plats och skyltar som berättar om vad som pågår. Det ska gå att lämna skor genom Norrtälje konsthall, men mer info kommer på vår hemsida www.naturskyddsforeningen.se/roslagen.

Vi siktar på att genomföra Besök naturhuset i Brottby den 26 april och i programmet finns allt du behöver veta. Det som ändrats är att det INTE blir någon samåkning. Var och en tar sig dit med buss eller egen bil eller på annat sätt. Det mesta av besöket genomförs utomhus med gott om plats mellan var och en och det kommer att serveras fika med corona-säkring, det vill säga servering av ett fåtal med skyddshandskar – ingen får på egen hand ta för sig utan blir serverad. Vill du komma med men har glömt att anmäla dig så gör du det senast söndag 19 april till Veronika Areskoug på telefon 070 798 43 05.

Våra två aktiviteter i maj – Blidö bioblitz 9 maj och Smaka på Riddersholm 22 maj – räknar vi med att genomföra som planerat men med hänsyn till rådande virusläge. Så anmäl dig enligt info i programmet.

Mer info kommer i nästa Månadsbrev och via vår hemsida och Facebook.

Hälsningar,

ordförande Naturskyddsföreningen Roslagen