Fredag 24/4: SKOINSAMLING TILL KLIMATMANIFESTATION

Hej!

Fredagen den 24/4 har tanken varit att en global skolstrejk för klimatet ska genomföras av rörelsen Fridays For Future. Då läget är som det är kommer dock strejken inte gå att genomföra i den tänkta formen. Istället för en skolstrejk kommer vi i Fridays For Future i Norrtälje därför anordna en SKO-strejk för klimatet. Då kommer vi att ställa upp skor på Stora torget för att representera alla dem som annars skulle ha varit ute och demonstrerat på gatorna.

VILL DU BIDRA? I en låda utanför Konsthallen i Norrtälje kan du donera/lämna in dina skor, gärna i par! Lämna om du vill en lapp i skon med något budskap på. Du som har lämnat in skor kommer kunna hämta upp dem utanför Konsthallen igen från måndag den 27/4 fram till torsdag 30/4. Alternativt hämta dem på Stora torget efter kl. 14 fredag 24/4.
Överblivna skor skänkes till Naturskyddsföreningens klädbytardag. Lådan tas in efter stängning. Vi är tacksamma för alla bidrag!

Hälsningar, Fridays For Future Norrtälje