Sko-manifestation för klimatet

Fredagen den 24 april arrangerade #Fridaysforfuture och Naturskyddsföreningen Roslagen, en SKO-manifestation på Stora Torget i Norrtälje i syfte att påminna om att klimatkrisen fortgår varje dag och inte får glömmas bort.
Istället för den globala demonstrationen som planerats sedan länge anordnades strejken på torget med insamlade skor ifrån allmänheten. Flertalet budskap och önskningar ifrån barn och vuxna fanns lämnade som medskick i skorna.
Skorna – de totalt 110 paren skor hade mestadels  insamlats på Norrtälje Konsthall.
Arrangörerna var väldigt nöjda med den manifestationen, främst då det var så många förbipasserande människor som påpekade den fina symboliken med de tomma skorna som demonstrerade. Många människor stannade till och bidrog till att flera fina samtal och frågeställningar kring klimatfrågan. Det framgick  att Norrtäljeborna tycker det är en mycket viktig fråga.
Bilderna är tagna av Tora Holmström, Tyra Blum och Johan Wihlborg.
Mvh #fridaysforfuture och Naturskyddsföreningen Roslagen – genom Katja Wiezell
Tel 0725001888