-INSTÄLLT- Lördag 20/2: Klimatseminarium – hur fixar vi avfallet och slipper plasten?

Hur vi kan göra den nödvändiga omställningen till ett samhälle utan utsläpp av koldioxid? Detta seminarium fokuserar på avfallet och plastens roll – som hänger ihop med arbetet för att skapa en cirkulär ekonomi. Detta är en ödesfråga – där vi lokalt kan göra mycket för att vända utvecklingen åt rätt håll, genom att minska resursanvändningen, minska sopberget, och öka återanvändning och återvinning. Medverkande: Eva Åberg, från Renhållningen i Norrtälje kommun; Henrik Thunman, professor vid Chalmers universitet; Hanna Leife, hållbarhetsstrateg, Norrtälje kommun. Seminariet avslutas frågestund och diskussion där alla kan bidra med ideér. Paus med macka och fika. Start kl 11. Slut cirka 14.00. Plats: Aulan Havet i Campus Roslagen, Astrid Lindgrens gata 2A. Anmälan till Ola Nordstrand, olanordstrand57@gmail.com, 073 586 22 49. Seminariet arrangeras av Norrtälje FN-förening i samarbete med Campus Roslagen, Sensus Norrtälje, Roslagens Naturskyddsförening samt Roslagens Sparbank.