Färsnadagen den 17 september kl 11-15

Välkommen till Färsnadagen på Färsna gård och var med om skogsvandring med Naturskyddsföreningen för barn (från 3 år) med medföljande vuxen. Tre vandringar blir det under dagen med sakkunnig guidning, kl 11.00, 12.30, 13.30 och det tar ca 45 minuter per gång. Utöver det bjuder Norrtälje Naturcentrum, Färsna 4H, Balders Hästskokastarklubb, Veterantraktorklubben och Systrarna Matjord in till prova-på-aktiviteter för stora och små. Stövelkastning och finska munkar blir det genom Kalevala och klockan 12 invigs ett ekologiskt Science Center. Det finns också möjlighet att prova på slåtter, då det är tänkt att marken intill biparken ska bli en blomsteräng. Där kan du prova på att slå med lie. Varmt välkomna till en händelserikdag på Färsna gård.