Klimatvecka i Uppsala och Vattentänk i Folkets Hus

Nästa vecka är det Klimatvecka i Stockholm och till Uppsala far inbjudna EU-delegater som konfererar på Uppsala slott vilket uppmärksammats av Greenpeace och andra miljöorganisationer, som arrangerar en aktion tisdagen den 18 april. Ni som kan – åk dit! Se länk nedan:

Onsdag 26 april  Vattentänk – att spara och ta tillvara vatten i trädgården

Nicky English är diplomerad trädgårdsarkitekt med en fot i trädgårdsdesignvärlden och en fot i permakulturvärlden – lika delar design, kretslopp och att bygga jorden som att skapa en växtkomposition. Nicky älskar verkligen när vi kan ta tillvara något i en trädgård, oavsett om det är regnvatten, ogräs eller en övervuxen buske.

Fokus i föreläsningen är att skörda och samla regnvatten i en hållbar trädgård.

Tid                 Onsdag 26 april kl. 18.30 – ca 21.00
Plats               Folkets Hus i Norrtälje, stora salen
Anmälan        Senast 18 april till Helene Rinse 070-422 27 73 eller skicka e-post till helene.rinse@gmail.com

Kostnad           50 kr per medlem 150 kr för icke medlem, kaffe/te och kaka ingår. Betalning på plats, antingen kontant eller Swish nr 123 236 3174. Medlemmar i Naturskyddsförening betalar 100 kr inkl. fika