Skräpplock med grillning och fågelskådning på Väddö

Grilla och plocka skräp på Borgmästarholmen

Naturskyddsföreningen Roslagen bjuder in familjer och enskilda till att grilla och plocka skräp på Borgmästarholmen i Norrtälje tisdagen den 16 maj, måndagen den 12 juni och måndagen den 21 augusti kl 18.00. Till aktiviteten den 12 juni kommer ornitologen Kristoffer Stighäll och guidar oss bland alla sångare i vassen och i omgivningarna. Ta med en matsäck med det du vill äta förutom korv och dryck som föreningen bjuder på. Ta också handskar som tål väta, stövlar eller kängor och kläder efter väder. Varmt välkomna!
Lördag 20/5: Vandra i Mälby och bygg ett dämme
Ronny Carlsson, ornitolog och engagerad i naturstigen i Mälby vid Livsuniversitetet på Väddö tar oss med på en vandring till ett viltvatten i närheten med vårfåglar. Efter vandringen ger vi ett handtag med att bygga ett
dämme vid skogskärret intill naturstigen och belönas med en god lunch efteråt. Start 9.00. Slut ca kl 14.00. Anmälan till Ola Nordstrand på olanordstrand57@gmail.com, 073 586 22 49.