Nya tag på torget och skräpplockning på gång

Nu på lördag – 30 september – samlas Klimatgruppen återigen på Stora torget i Norrtälje stad. Kom förbi mellan klockan 11.30 och 13.00 och prata klimat och ta ett flygblad inför klimatveckan 21-29 september.

Den 7 oktober plockar vi skräp igen med Stellan Armandsson…

Lör 7/10: Naturstäda Norrtälje
Vi plockar skräp och upptäcker naturen på nära håll tillsammans med 2020 års Naturvårdspristagare Stellan Armandsson. Vi samlas klockan 10.00 vid Willys på Knutby torg. Gummistövlar är ett måste och i övrigt kläder efter väder, handskar som tål väta och smuts. Picnicpåse sponsras av Rådmansö Bageri och Norrtelje Musteri. Vi håller på
som längst till klockan 14.00. Anmälan till Ola Nordstrand på olanordstrand57@gmail.com eller på telefon 073 586 22 49.

Boka också in…

Tis 17/10: Härlig är jorden
Välkommen till ett föredrag utifrån boken Härlig är jorden: om fjällen, vädret och allt det som ännu inte gått förlorat. Författaren Mats Söderlund berättar om boken som är en kärleksförklaring till de ekosystem som nu hotas av förödelse, och samtidigt en engagerande plädering för allt det vi ännu inte förlorat. Nu har du chansen att höra Mats tala om boken på Stadsbiblioteket i Norrtälje klockan 18.15 denna tisdagskväll. Detta är ett samarbete mellan Roslagens bokhandel vid Lilla torget i Norrtälje, Biblioteken i Norrtälje och Naturskyddsföreningen Roslagen.
Mer info: www.bokbloggerskan.blogspot.com. Anmälan till info@roslagensbokhandel.se senast torsdag den 12 oktober.
Vi bjuder på fika!