Röj på Naturstigen den 18/11 och film på Färsna den 30/11

Lör 18/11: Röj på naturstigen
Vi gör en insats med sågar, yxor m m för att öppna upp ytterligare en stig som ansluter till Naturstigen i Mälby på Väddö på Livsuniversitetets mark. När ändå redskapen är igång så fortsätter vi röjningen vid torpgrunden på
Naturstigen. Välförtjänt lunch väntar efter röjningen. Vi samlas på parkeringen bakom Kulturladan kl 10 rustade med kläder efter väder, tåliga stövlar eller kängor, handskar som tål väta, ev grensekatör om du har eller liten såg/yxa. Lite att dricka och en frukt kan också vara bra att ta med. Vi avslutar ca kl 15. Anmälan till Ola Nordstrand på olanordstrand57@gmail.com eller 073 586 22 49.

Tors 30/11: Film på Färsna gård
Vad kan en person göra för att mota klimatkrisen? Vad kan många tillsammans göra? Vad vill vi lämna efter oss till kommande generationer? Delar av svaren kanske vi kan få genom att se filmen Avtryck (Imprint) och därefter diskutera den medan vi dricker must med tilltugg. Filmen startar klockan 18.30 och visas i “Lagårn” på Färsna gård. Den är 75 minuter lång och är en samproduktion mellan Campfire Stories och Swedish Transition
Network. För att vi ska kunna beräkna antalet platser och fika behöver du anmäla dig senast den 21 november till Ola Nordstrand på olanordstrand57@gmail.com eller 073 586 22 49.